Trouwen in 2020? Met deze 6 tips organiseer je jullie bruiloft in een handomdraai!
Ben je ten huwelijk gevraagd of heb je jouw grote geliefde ten huwelijk gevraagd? Gefeliciteerd! Jullie hebben besloten om te gaan trouwen in 2020, logisch want dit jaar barst van de mooie trouwdata! Hoe organiseer je jullie bruiloft nog dit jaar? Het hoeft niet veel tijd te kosten om jullie bruiloft tot in de puntjes te regelen. De meeste tijd besteden jullie waarschijnlijk aan het fantaseren over jullie grote dag en hoe deze gaat verlopen. De grote vraag is: “Hoe plannen we onze bruiloft effectief?” Je trouwt tenslotte maar één keer (hopen we) en je wilt dat alles goed verloopt. Stress hebben op de grote dag kun je het beste vermijden, dus begin op tijd. Deze 6 tips helpen jullie zeker weten bij het regelen van de bruiloft!
Tip 1: Begin op tijd!
Jullie willen dit jaar nog trouwen, wanneer begin je met de planning? Zo snel mogelijk is ons antwoord! Samen met je partner kom je voor lastige keuzes te staan. Echter maak je ook afzonderlijk van elkaar één hele belangrijke keuze, namelijk de jurk en zijn pak! Dit is iets waar jij geen invloed op hebt en je aanstaande ook niet. Je hebt ook andere mensen om je heen nodig om keuzes te maken met betrekking tot de grote dag. Betrek je vriendinnen, ouders en schoonouders ook bij de belangrijkste keuzes van jullie bruiloft. Vaak zijn ze betrokken bij het kiezen van de bruidskleding of bruidslocatie. Ook is het handig om advies te krijgen in de aankleding, het thema en het regelen van een band of DJ. Iedereen wil tenslotte op de bruiloft genieten van een heerlijke bruidstaart, een mooie ceremonie en een super avondfeest. De muziek die ’s avonds gedraaid wordt is belangrijk voor het vermaak van je gasten! Begin daarom op tijd met alle voorbereidingen, zodat je niet voor last-minute verrassingen komt te staan.
Tip 2: Kies een locatie
Het eerste wat jullie echt moeten vastleggen is de locatie. Houden jullie de ceremonie en het diner op dezelfde locatie of moeten er twee locaties worden geboekt? Misschien gaan jullie ook wel in de kerk trouwen of wil je tussen de ceremonie en het avondfeest nog een fotoshoot op een mooie locatie plannen? Regel de locatie(s) dus als eerste. Boek ze en bedenk daarna wat er op de locatie(s) en voor de ceremonie nog meer geregeld moet worden.
Tip 3: Trouwlocatie aankleden
Jullie hebben een mooie (buiten) locatie gevonden. Hier willen jullie graag de bruiloft ceremonie met bijbehorende geloftes vieren. De ceremonie kun je het beste aankleden in dezelfde stijl als van de rest van jullie bruiloft. Kies je voor een bohemian bruiloft, dan kies je voor veel kleuren, bloemen en leuke hippe details. Om niet zelf de hele aankleding van de locatie te hoeven verzorgen kun je een bedrijf inhuren die alles van tevoren klaar zet. Denk aan een rode of witte loper, een spreek tafel, genoeg mooie witte stoelen voor de gasten en jullie eigen wedding chairs. Ook voor het diner en de feestavond heb je veel horeca attributen nodig. Denk aan een tent buiten boven de eettafels, een mooi gedekte tafel met een menukaart en champagneglazen. Dit alles kun je het beste uitbesteden aan een horeca verhuurbedrijf die hierin al jaren ervaring heeft. Speciale wedding chairs en “I DO” decoratie letters kun je allemaal online aanvragen. De benodigde materialen levert het horecaverhuur bedrijf op locatie en ook de complete aankleding! Na die tijd worden de spullen allemaal weer opgehaald, zo heb je hier als kersvers echtpaar geen omkijken naar.
Tip 4: Kies de beste ceremoniemeesters
Maak een draaiboek samen met je ceremoniemeester. Kies hiervoor minimaal twee personen uit jullie familie of vriendenkring die goed zijn in plannen! Vernoem hun gegevens op jullie trouwkaart, zodat de gasten met vragen de ceremoniemeesters benaderen. Zo krijg jezelf minder snel last van stress en weet je precies waar je aan toe bent. Door een tijdsplanning te maken voor de grote dag weet je van uur tot uur hoeveel tijd je voor alles hebt. Denk aan je haar en make-up, het aantrekken van de jurk, het vervoer naar de locatie en hoeveel tijd overal voor staat. Door een ruime planning op te stellen samen met de ceremoniemeesters loopt jullie dag zeker weten op rolletjes!
Tip 5: Regel samen de ringen, de auto en de bruidstaart
Bij het organiseren van een bruiloft komt vaak veel meer kijken dan alleen de jurk, de ringen en een locatie. Alles moet tot in detail geregeld worden en daarom besteden sommige stellen dit uit aan een wedding planner. Zo zorg je ervoor dat er niks vergeten wordt en dat de planner met jullie meedenkt over de belangrijke beslissingen. Een ring samen uitzoeken kan nog best lastig zijn. Willen jullie allebei dezelfde trouwring? Of een eigen ontwerp voor de man en de vrouw. We hebben natuurlijk allemaal onze eigen wensen en ideeën en daarom is het handig om met een derde partij hierover te kunnen sparren. Zo gaan jullie er samen uit komen welke ringen het worden, welke auto die dag voor de deur staat en hoe de bruidstaart smaakt. Je ziet ook steeds vaker dat sommige stellen de rollen onderling verdelen. De man regelt de muziek en de trouwauto en de vrouw regelt de bruidstaart en alle decoraties. Denk aan een menukaart, een trouwboekje, bloemen en versieringen in de kerk of op de trouwlocatie. Onze mening is, verdeel de taken niet maar bespreek echt alles samen tot in detail! Zo kunnen er op jullie mooie dag geen misverstanden ontstaan en zijn beide partijen tevreden.
Tip 6: Kies de juiste videograaf!
Ja, je leest het goed! Een fotograaf die ook video’s kan vastleggen. Dit is echt dé trend van 2020. Een weddingvideo laten vastleggen, een fotoshoot voor zowel het bruidspaar als de gasten en een photobooth hokje. Zo weet je zeker dat alles wat deze overweldigende dag jullie brengt wordt vastgelegd op beeld en video. Laat je avondgasten een te gekke fotoshoot maken tijdens het dansen of richt een heuse photobooth area in waar je gasten gekke foto’s kunnen schieten, met jawel een poloraid camera. Een trouwvideo is echt onmisbaar. Zo kunnen jullie je trouwdag nog ontelbare keren herbeleven. En daar hoort ook deze laatste onmisbare tip bij: geniet van alles wat er op jullie trouwdag gebeurt, want het is zo voorbij!